Klima aletinin tarihi adamlık kadar eskidir. İlk insanoğlu ten ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor tedarik etmek derunin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hâkim klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Vasat çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak derunin sutaş gücü ile çallıkışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya mebdelandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk balaban kullanım kayranını 1920′ li senelerın başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her dem 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam fail yöntem vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya mebdelandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini yoklama fail bir prosestir. Hasetmüzde insanoğlu, elan ak ve gür yaşayabilmek derunin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima fazla olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya kâryerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya dayanıklı rağbet etmiyorlardı. Ancak aradan geçen birkaç yılda çok değişiklik başüstüne. çıktı klima sıfır kâryerlerinde kimesne çallıkışmak istememektedir. Önce kâryerlerinde münteşir olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor aygıtı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat serinlemek derunin kullanılan bir aygıt olmaktan çırefikap, kışın da ısınmak derunin tercih edilen aygıt yapmıştır. Klima kullanım allıkışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye mebdelamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği hakkındasında tüketicilerimiz hüküm ita sürecinde oldukça karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın allıkınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana şayeste seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin sağlanamaması, güzel montaj uygulamalarının dokumalmaması gibi nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında kestirmece 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın derç maliyetinin yanında pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate allıkınmalıdır. Klima aygıtı satın allıkınmadan önce bu kriterler dikkate allıkınarak ufak tefek bir taharri dokumalmalıdır.