Logo nedir? Lafız valörı olarak nesep hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir alışverişin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak alışverişletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı alışverişi sembolize edebileceği kadar, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda lügat valörının haricinde, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan isim veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı bayağı önemlidir. Diğer taraftan logo tasarım çtuzakışmasını meydana getirecek isim veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çtuzakışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, alışverişletmenizin ve bundan ahir çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değalışveriştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş meydanı ile faaliyette bulunan şirketler muhtevain henüz çok tercih edilebilir. Yegâne bir sektörde etkinlik gösteren alışverişletmelerin ekseri logoları sektörü temsil değer. Fakat yekten zait sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne alışverişe yarar?
İşletmeler muhtevain logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Turfa halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan düpedüz marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple alışverişletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza sağ adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çtuzakışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söyleyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir surette teşhisnmasını sağlayıcı alışverişaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, kolayca anlaşılır, hatırlanması kolayca, mümkün evetğunca az sayıda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çdenktaş baskı ve mukataa tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa illet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya muhteşem muhatara verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine şayeste olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini kesinlikle teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatınöbet icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir üstelik rahatılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket muhtevain logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı valör bakımında bu bilgelik çok önemlidir.