Kökleşik olarak demografik bilgilere bakılırsa kuruluşlmaktadır fakat internet içinde müşterilerinizi tam olarak saptamak için Google Analitik platformunun kent analizleri için sunmuş olduğu hizmetten yararlanabilirsiniz. Bu platforma web sitenizi kayıt ederek alabileceğiniz bir Google Analitik Kodu ya da kent izleme kimliğini sitenize koymak kifayetli olacaktır. Müşterilerinizin yaş, cinsiyet, dizge, gelir ve taalluk alanları gibi bileğdavranışkenleri saptama edebilirsiniz.
█▌ Belirlenen Müşterilerinizi Değişiklaştırabilirsiniz
Müşterileri değişiklaştırma, onların davranışletmeniz için farklı bileğerlere mevla olması ve farklı gereksinimlerinin bulunmasından meydana gelen bir zorunluluktur. En zikıymet olan müşterilerden tutmak suretiyle, bir sıralamada yatmak, çabaların en çok yarar sağlayacağı kesime yöneltilmesine imkân sağlar. Böylecene müşterinin bileğerine ve ihtiyaçlarına odaklanacak işletme davranışını web sitenizde tedarik etmek güç olmayacaktır.
█▌Müşterilerle Etkileşime Girebilirsiniz
Web sitesinde tüketiciye gereksinimi olan ürün ve hizmetin sağlanması, kalite güvencesinin vitrin edilmesi ve ispat edilmesi ilk adımdır. Web sitelerinde satış sonrasındaki görev, üzerinde durulması müstelzim en önemli konudur. En ali etkinliği, mütenasip maliyette masnu zorunluluğu bir şirket için kaçınılmazdır.
İnternet Sitesinin Tarihsel Süreci
Web kent teriminin müşteri merkezli son yıllarda yaşadığı değişme nitekim inanılmaz boyutlara ulaştı. Tarihsel süreç olarak bakılmış olduğunda 1990’li senelerın “ne bulursam onu düzenırım” yaklaşımıyla geçtiğini görürüz. Bildirme ekonomisinin ön planda olduğu bu dönemlerde web sitelerinde mahal yer ürün ve hizmetlerin çeşitliliğindeki sınırlamalar, mahveden tercihlerinin son plana atılmasına dayanak hazırlıyordu. Ardından 2000’li seneler geldi, web sitelerindeki ürün ve görev çeşitliliği artmaya başladı. Bu noktada müşterilerin genel eğilimi “neyi alabilirsem onu kortejım” biçiminde bileğdavranışti. 2010’larda web sitelerindeki çağdaş anlamdaki vürutmelerle alay malay çıktı “ne istersem onu düzenırım” dönemi başladı. Bu yeni döneme gelinmesinde birkaç zemin yer oylumlu rol oynadı:
▬ Ürün ve hizmetlerin çeşitliliği inanılmaz şekilde arttı ve müşterilerin yeğleme muhtemellıkları çoğaldı.
▬ Veri ve haberleşme teknolojilerini dinamik kullanan müşteriler, bilgiye, rakibe ve muadil ürünlere çok zorlamasız erişebilir bir hale geldi.
▬ Teknolojik kuruluşlar, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasından tevzi kanalına tokuşma iş süreçlerini bileğdavranıştirdi. Müşterilere çok farklı kanallardan ulaşım olanaklı oldu.